Äntligen på väg

Okej, inte riktigt än, men på torsdag drar jag iväg till Lovisas fina lya och på fredag tar vi Amazonen och kör!!! Hon kör och jag byter skivor vill säga, för jag har ju inte körkort. Än.

Som jag längtat till denna lilla loppis-shoppis-poppis-tripp. Åka bil och psykosa loss på varje lite loppis man hittar utan att någon blir uttråkad och vill åka därifrån snabbt. Och så ska vi bo på hotell och dricka lite vin såklart (men bara lagom så Lovisa kan köra bil dagen efter om någon nu blev lite orolig för tryggt bilåkande) och planera våra framtida små projekt. För vi har en bunt nu. Man mår rätt så bra av små projekt nämligen. Har jag märkt. Små planer för framtiden. Roliga. Som man fått spåna fram helt själv med en fin vän.  Och ibland själv. Stort som smått och det behöver inte alltid leda fram till något himlastormande, utan på en lite fin egonivå kan räcka långt. Tro mig. Det kan vara att bestämma sig för att måla alla kökstolar i glassiga pastellfärger. Samla in pengar till Amnesty genom att anordna en loppis med massa kompisar. Klädbytardagar. Romanskriveri. Fota alla kompisar man har och göra ett album och ge bort i present. Starta en blogg om vilken skitsak som helst. Skaffa höns och baka kakor på färska ägg vaje dag. Bloggen här är ett sådant projekt och tusan så kul vi har haft och har här. Så fram för mer projekt ute i landet!

Alright, lite bilder på några av "höjdpunkterna" i förra årets Tidernas väg-loppisskörd. Några har ni sett förr och ja, jag har flera tavlor på snygga donnor så det är inte samma tavla jag visar hela tiden.

Tror jag gav en tia för TRE fina 70-talskoppar. Love them!

Älskad barnvagn som jag först tyckte var lite för skruttig men som ungen kör runt med och i den lägger han dockan för att sova. Och så tar han upp dockan. Och så ner med den igen. Värt bara därför.

Snygg donna som tittar ut över oss när vi äter middag. Ungen tycker att hon ser ut som faster sin. Undrar om hon håller med?

Och detta är inget loppisfynd. Utan en ärvd stol som jag målat glassigt rosa (och med glassig menar jag som smält jordgubbsglass och inte Stureplansglassig, men det hajade ni kanske), ett av mina PROJEKT just nu!

Vi ses! /Annika

Kommentarer
Postat av: julie

jatte bra loppis fynds. Jag ar en loppisaholic ochso :-) jag har kopt fynds idag... du kan tittar pa min blog senare. I will take some photos and post later this week.



Glad Loppis handla? (Happy Loppis Shopping)

Lycka till

Kram Julie x

2010-06-09 @ 20:08:56
Postat av: Annika

ah julie! I will absolutly check out your "loppisfynd" later. Liked that you now also made some "kanelbullar" :) kram!

2010-06-09 @ 20:55:14
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Maria

Tack för rar kommentar hos mig idag! ♥ Här var det härligt, jag hoppas att jag hittar tillbaka!

2010-06-09 @ 23:32:33
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Unni

Ny vaxduk? Snygg!

2010-06-11 @ 22:48:20
Postat av: Rocu

Hej,



av en slump hittade jag bilden på den vackra "donnan" på din blogg, vilket jag blir jätteglad för :) kan du tala om vad det är för konstnär/motiv? Har sett ett antal olika varianter med de kvinnomotivet. Vill gärna ha en egen.



Tack!



Hälsningar

Rx



2010-10-15 @ 13:50:38
Postat av: Lycke

Hej hej!

Hittade hit genom Lisa, Pink Friday, och tycker det är så fint här! kikade bakåt och såg den här underbara gladrutiga duken, törs man fråga var du fann den?

Underbar inredning i allt hos er

Kramar Lycke

2011-05-18 @ 15:40:25
URL: http://till-vidas-ara.blogspot.com
Postat av: annika

Lycke: Kul att du hittat hit, ska kika in på din blogg också! Duken köpte jag på nätet, hm minns inte var, men tror tyget heter tivoli. ha det fint! Annika

2011-05-18 @ 18:36:32
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0