Sommaren so far


Sommaren har varit helt fantastisk mot mig. Och jag har hela fyra veckors semester kvar! Idag har jag och ungen semestrat lite här hemma genom att åka till Hagaparken (som visserligen befolkas av prinsessor och prinsar nu för tiden, men vi lyckades hålla oss undan Säpovakter och taggtrådsstängsel) och där besöka vackra Fjärilshuset. Kan verkligen tipsa om det även om det är lite dyrt för vuxna, 90 kr, gratis för barn under 4 dock. Min unge var helt fascinerad av de fritt flygande fjärilarna och de många akvarierna med stora och små fiskar. De hade dessutom papegojer som vi stod länge och beskådade. Huset är inte så stort så det passar perfekt för barn runt 2-3 som annars blir trötta av för mycket att se på. Schysst käk i kaféet också! Och sen finns det überstora gräsytor i parken för de små att springa sig trötta på.

Har också hunnit med att läsa en del, badat, målat en köksstol mintgrön, hängt med min bror och hans nya rockabillyfrisyr och med min pappa, kommit på att kartor kan vara rätt så snygga och täckt en hel vägg med en bautastor, druckit kaffe på terrassen på morgonkvisten och till och med haft några barnfria dagar på egen hand (därav dansen ovan). Så nu ska jag och ungen semestra vidare genom att klä ut oss i våra nya djurmasker (se ovan igen, 5 kronor styck på asiatisk affär på Ringvägen, Stockholm) och bege oss till lekparken. Tror det får bli tiger idag.
/Annika

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter härligt. Blir sugen på en tripp till storstan:). Gillar stolen!

2010-07-27 @ 22:41:18
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: julia

Fin sommar ni har! Jag ska ta mina ungar och åka till storstan nästa vecka. Tror banne mig att vi ska besöka fjärilshuset då. Det hade varit fint det! :)

2010-07-30 @ 08:31:02
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0