Lyckligheter

Slitna karmar och vita skavda trämöbler. Slitage som visar årens färglager. Snickarglädje, ett rustikt lusthus eller en välgådd trappa. Hårda, vita bomullslakan och blommiga tapeter. Rosa toaletter och handfat och sneda köksskåp.

Rutigt, blommigt, prickigt. Trasigt, slitet och väderbitet. Ett dörrhandtag i svart bakelit, en barnstol i plast. Ett rött parasoll i galon som man finner storblommigt mönster under. Ett rutigt köksgolv, slitna golvplank, en glasprydd veranda, ett hemgjort växthus av gamla fönster.

En loppisfyndad tekopp med rosa rosor, ett tårtfat i turkost glas. En hundraårig spjälsäng, en fungerande radiogrammofon, en blank askkopp i melamin, en tvåfärgad Volvo duett, en barnvagn med brodyr. En vällekt lekstuga, en orange limpcykel med stötdämpare.

Det är sådana saker som kan få mig att bli lycklig…

om så bara för stunden...

/ Lovisa


Kommentarer
Postat av: Amanda

Tjohej vicken finemang-blogg! Lycka till!

Och var ligger den där Pippi-Långstrump-kåken i collaget? Kan ni lägga ut den i er web-shop så köper jag!

2010-01-14 @ 00:22:47
Postat av: Jenny Sammy Rose

Hej! Skulle egentligen skriva till Annika, men så såg jag att ni är en duo bloggare. Vad skoj, känns skönt att vara två. Det är jag med på dosfamily, där har jag en bloggpartner.



Jga älskar huset som jag ser här ovan. Är det ert? Jag finner kanske svaret längre ner på bloggen. ska kolla det nu.



Kul att ni börjat blogga. Kommer bli bra.

2010-01-14 @ 09:03:10
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Annika

Kul att du tittade in här Jenny! Jag följer Dos Family också, blir så tokinspirerad där av alla underbara hem och alla era finurligheter. Eran fina julkalender har t ex inspirerat mig till ett framtida projekt till vår shop :) Kan bli bra det!

Ha en skön dag i söta huset ert!

2010-01-14 @ 09:43:50
Postat av: Lovisa

Detta är inte ett helt hus. = ) Det är små detaljer från olika hus som fastnat och satt spår och inspirerat.. =)



/Lovisa

2010-01-14 @ 09:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0