Hemma hos Maja

I helgen tog jag tåget och hälsade på hemma hos en av mina allra finaste (både på insidan och utsidan!) vänner. Hon och hennes familj har precis köpt ett superfint parhus i tjusig 50-talsstil. Jag passade på att ta lite bilder med min nya kamera när jag var där och tänkte bjuda er på några av de bästa bilderna. Vi kommer att bjuda på fler hem i framtiden i denna nya "Hemma hos"-serie, så håll till godo!

Så här fint är det iallafall hemma hos Maja:

Huset är fullt av fina färggranna prylar som denna fina röda telefon och massor av kivilyktor. I fina runda magen bor ännu en liten familjemedlem.

Maja är liksom jag galen i Mumin. Jag blev bjuden på en smaskig nybakad Muminkaka (syns i övre högra hörnet) och kaffet serverades såklart i finaste Muminkopparna. Ljuslyktorna är fina second handfynd.

Denna galet snygga golvlampa i 70-talsstil är kanske det loppisfynd jag är mest avundsjuk på någonsin alla kategorier. 20 kronor kostade underverket!

Billybokhyllorna i vardagsrummet.

Huset rymmer massa fina gamla lampskärmar i olika pastelliga färger.

En liten tiger vaktar hemmet där även en liten söt trollunge bor.

Fina dalahästtåg fick jag äran att leka med tillsammans med den (än så länge) minsta medlemmen i familjen.

Huset har nyligen välsignats med ett nytt badrum med schackrutigt golv. I love! Snart har jag ett likadant!

 

/Annika

 


Kommentarer
Postat av: Simon

Snyggt snyggt! Fin blogg också!

2010-02-15 @ 15:53:47
URL: http://retronu.blogg.se/
Postat av: lovisa

ahhh! alltså sopnedkastet. gaaah.helt fantastiskt.

= )

/L

2010-02-15 @ 17:40:59
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Christina

Jätte fint!

2010-02-16 @ 09:42:29
URL: http://thefamilysajt.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Men vilket fint hem!

2010-02-21 @ 13:49:50
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Tina

Vill hesmkt gärna veta vad det är för golv, det schackrutiga, är det plast eller och vilket fabrikat? jÄTTESNYGGT!

2010-02-27 @ 22:25:29
Postat av: annika

tina! det är ett klinkergolv, enkelt svartvitt 20 x 20 cm. sjukt snyggt!

2010-02-28 @ 22:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0