Att fira allahjärtansdag på vinden



Jag älskar att hänga på vinden. Plocka bland grejjer, ta ner till lägenheten, ta upp igen. Rensa, organisera och hitta. Vännen Märtha har hängt med upp några gånger, suttit på någon pall och gjort mig sällskap när jag rotat. På sistone har jag lyckats locka med femåringen genom att locka med de magasinerade leksaker som tagit hissen upp.
Och tiden går fortare där uppe. För plötsligt har det gått två timmar. Ungen brukar tända lampan igen när den släcks. Och det blir ett antal gånger. Jag vet inte riktigt hur lång tid den lyser åt gången, men jag får flera gånger ropa innefrån vindsförrådets vråer. –Tänder du igen hjärtat.
Jag  tycker det är skrämmande att vara på vinden själv. Fast ibland har abstinensen sugit mig upp ändå. Och då brukar jag trycka på lampknappen lite sådär i förebyggande syfte, när lampan fortfarande lyser. Jag vet inte om det fungerar så. Det känns bara bra.

Det sägs att man ska städa sitt skrivbord för att må bättre i själen. Gubben Freud skulle antagligen förklara min vindslängtan som ett behov av att rensa nåt undermedvetet, eller övermedvetet? Ett behov av att få ordning på nåt där uppe... i huvudet kanske. I tankarna?....

Nu är jag på jakt efter en borttappad påse eller kartong där jag som gravid stoppat ner en bebisskinnjacka och två par bebisgympadojor i väntan på att ungen skulle komma ut och växa i. Nu är barnet snart för stort för jackan, men jag hittar den verkligen inte. Jag har letat typ överallt och börjar lite neurotiskt att skicka kan-du-se-skinnjackan-mail till saidas dotter och förlitar mig på seende folk i allmänhet. Kanske får du en känsla av var de kan finnas…
Nu har vi i varjefall ordnat med barnvakt så att sambon och jag kan fira allahjärtansdag på vinden. Och kanske finner vi några glömda skatter.

 /Lovisa


Kommentarer
Postat av: lovisa

Vi blir jätteglada för kommentarer. Och har du en egen blogg vet vi ju var vi kan hitta dig. Kram...

2010-02-14 @ 12:58:22
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: julia

Lycka till på vinden! Min vind ser ut som hujedamej ungefär. Skulle verkligen behöva röja där! Men jag är som du. Vill inte vara där ensam. Så därför blir det inte av. Min mamma brukade sällskapa mig innan men nu är hon för sjuk så hon orkar inte längre.. :(



Hoppas din dag varit fin. Det har min. :)

2010-02-14 @ 18:41:10
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: lovisa

åh tack. det ´var så himlans skönt att röja. och jag fann vad jag letade efter och en massa mer. = )

nu är det organiserat där uppe. känner ett lugn i kroppen. hoppas du finner någon som kan försöka leva upp till din mammas sällskap där uppe. får du inte med dig nån av dina fina ungar ? =)

kram

2010-02-15 @ 23:51:08
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0