vilken låt är världens bästa?

Jag fick syn på en väns statusrad på facebook idag. Där hon utnämner följande låt som en av världens bästa. Då bara måste man ju lyssna på den. Och då bara måste den ju vara bra...

Här bjuder vi på tre favoriter var. Vems är favoriten, Annikas eller Lovisas? Kan ni gissa?

Och vilken är din favoritlåt? Berätta för oss!

Någon av oss är barnsligt förtjust i Dancing in the moonlight med Thin Lizzy.



Och någon älskar New birds med Arab Strap och dör nästan av nostalgi.


En av oss älskar att lyssna högt på Non Je regrette rien med Edith Piaf.



En av oss blir tårögd och höjer volymen till  Joy Divisions Love will tear us apart.


Och någon tycker att If you go away med Dusty Springfield gör alla andra kärlekslåtar överflödiga. Nästan i alla fall.



Och till sist har någon av oss gråtit till Fade into you med Mazzy Star en miljard gånger och några till.



Vilken låtlista det kan bli, med en herrans massa människors bästa låtar...

Vilken är din?

/Lovisa & Annika

Kommentarer
Postat av: jimster

Så här tror jag: Annika-Arab Stra p, Dusty och Mazzy Star

Lovisa-Edith Piaf, Thin Lizzy och Joy Division :-)

Jag tycker för övrigt er blogg är riktigt grym!

2010-12-17 @ 12:30:37
Postat av: lovisa

va roligt att du gillar vår blogg jim!! och kul att höra från dig. = )



vi återkommer med RÄTTA svaren inom kort...



kram Lovisa.

2010-12-17 @ 13:02:19
Postat av: janeT

Haha -skönt att man inspirerar någon någongång!

Du skrev aldrig vad du tyckte om låten.. :-)

Känner ju inte annika men tror att Lovisas val är:

Edith piaf, thin lizzy och ... svårt.. antingen dusty eller joy division.. Äsch -chansar på... Joy division! :-)

Kram

2010-12-17 @ 14:25:44
Postat av: lovisa

janeT:

men jaa. den var jättefin. lidelsefull på nå vänster. tänk om nån skulle ha skrivit den till en själv, typ som att robban drog fram guran och sjöng nåt liknande till mig.., =)



och nu kommer alla andra också lyssna på den..



va kul med din gissning fina du!! hur har magen artat sig nu då? är du lite tjockis? = )

KRAM

2010-12-17 @ 14:30:59
Postat av: lovisa

men jim, vilken är din bästa då?



/Lovisa

2010-12-17 @ 14:56:24
Postat av: jimster

Hm, totalt omöjligt att avgöra. Finns så många fantastiska låtar...jag skulle vara tvungen att räkna upp alla! Varje vecka hittar jag en ny topplåt eftersom jag konstant letar efter ny bra musik (eller gammal bra musik) :-)

2010-12-17 @ 20:44:58
Postat av: lovisa

Nej jim.detvar orättvist avmig. Vi bara bjuder på gobitar å kräver av dig din bästa..

Nåväl....ge oss några favoriter så blir vi nöjda.

Kram

2010-12-18 @ 00:37:22
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Heroes av David Bowie. Helt klart en av pophistoriens bästa låtar.

2010-12-20 @ 22:46:31
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: janeT

Hello!

Hur gick det med detta då? Vad är de rätta svaren?! :-)



Jodå, nu börjar man bli lite rund.. ;-) Känns fantastiskt och overkligt på samma gång. Men mest av allt längtar jag tills jag får träffa denna människa som jag redan känner i hela mitt hjärta men som jag ännu inte mött.. Aj, vilken kärlek!



Ni ser ut att ha det superfint! Jag hoppas att jag (vi) får komma och hälsa på i sommar!?!



PUSS

2011-01-12 @ 08:49:41
Postat av: Lovisa

du hade ju rätt janeT.. = )

klockrent.



klart ni får komma o hälsa på. och vi vill ju också se eran barre, annat än bara på fb-bilder. = )



ahhh. va underbart för er att ha allt det fina framförer...

underbara bebis. = )

2011-01-12 @ 13:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0