Det tar sig...


...sa pyromanen, och också jag.

Köket börjar ta form och golvet väntar på att få bli bonat och polerat. Svärmor konstaterade minsann att vi "aldrig skulle få golvet fint" så ni förstår ju hur viktigt det är att faktiskt få det perfekt. Jag söker i butiker efter linoleumbehandling utan resultat. Men skam och sånt till den som ger sig så fort.

Gosedjuret Bibbi glömdes och vilar bredvid Ernst i gamfåtöljen. Gråa och fina tar de sig ett gäng tupplurar.
Örterna börjar gro och mitt drömmars kyrkfönster har fått lite fason. Se bara hur vackert färgerna sprider sig med solens hjälp.

Så det tar sig, det gör det. Men fingrarna blöder och nacken min meddelar sitt missnöje. Inget mer takmålande, manar den. Men jag slår dövörat till, tak ska målas. (och väggar, och golv, och lister, och dörrar, och möbler......och och och....) Skriv upp det!

/Lovisa

Kommentarer
Postat av: krickelin

Golvet är ju helflott!! Jag blir avundsjuk. :)

2010-04-24 @ 19:24:55
URL: http://krickelin-krickelin.blogspot.com
Postat av: Lina W

Wow vad det hände saker i ditt hus. Och allt blir så fint! Jag kanske hyr in dig till mitt nya hus i sommar, ha ha.

2010-04-24 @ 20:23:34
Postat av: lovisa

krickelin; jaa. det blir bra.. men det där med polish är nog ett måste.. = ) var sjutton får man tag i det bara... försöker prata med varje tanta jag möter och luska om tips.. men men..

lina w:

å tack. = ) det blir bra när man följer sina känslor och ideer. jag vill bo i ett glatt hus. det blir så tror jag... men endel kvar att ordna med. = )

kram

lovisa

2010-04-24 @ 23:11:15
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Ylva

Väldans fint golv och fåtölj! Och fönstret med!

/Ylva

2010-04-25 @ 20:35:31
URL: http://darlingthings.blogspot.com
Postat av: Anna

Oh gud förbannat vilket fint golv! Haha. Jag blir riktigt avundsjuk. Hade det inte varit för svärmodern hade golvet kanske dugit som det är? Min mor brukar använda bonvax på sin linoleummatta.

2010-04-26 @ 15:56:45
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0