jag passar på landet

Vem sjutton trodde nåt annat. Det är på landet som jag kan andas. Där jag kan påta och meka och snickra och dona. Där jag kan kasta ut en och annan pinnstol i trädgården och ta en kopp java. Det är där katterna våra kan få upp farten och rusa över mossfyllda gräsmattor. Det är där stora ungen kan bygga märkliga installationer kring äppelträden och det är där sambon min kan plocka ihop vespor och andra antikvitetsmoppar. Det är på landet som lilla ungen kan sova gott i vagnen utomhus och det är här han kommer kunna lära sig gå.

Jag passar här. Jag kisar mot solen och ler. Och undrar när den här lyckobubblan ska spricka. Fast det ska jag sluta tänka för det har min spåtant Sirkku manat mig till. Önska och tänk fint så skapas fin och god energi och du får det bra. Så ok, det kanske inte släpps någon bomb just över våran kåk och vårat nya vackra liv här på landet. Det kanske få vara lite bra ett tag.


/Lovisa

Kommentarer
Postat av: annika

jag tycker de där jäkla bomberna allt få ta och vänta lite innan de dimper ner på oss! vi har så mycket kvar att hinna med du och jag min vän. puss puss

2010-04-20 @ 21:14:48
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Linda

Klart du passar på landet!!! Och du passar bra nära mig :) Jag och Kaj håller med din spåtant ;) Tänk positivt så blir det så!

Love you

2010-04-20 @ 21:40:03
Postat av: johanna

Jaa annika sant med att tiden går fort.Kollar på R och K fem och tre år fattar ingenting. Kan ibland inte ens fatta att jag är mamma. Fan vad fin han är Holger!!!! Och ni med!!! Vi måste ta en träff snart och dricka lite vin. Och du Limpan jag blir så glad att du trivs. Jag fick ju typ också lite kalla fötter där ett tag när ni skulle flytta. Pratade med Petter om att tänk om jag lurat iväg er till detta hus...du vet hur man kan börja tänka. Han sa då att dom är ju vuxna människor de tar nog inte ett beslut om att köpa ett hus i fjärdhundra om dom inte verkligen vill det bara för att du rekomenderade det.Ha ha ha ssannt!!! Men ändå..Puss på er och som sagt jag längtar att läsa varje dag..

2010-04-21 @ 08:27:47
Postat av: Lina W

Landet är bäst! Det inser jag nu när tonåren ligger på betryggande avstånd bakom mig. Och snart får jag testa själv, om 2 månader flyttar vi ut. Härligt ska det bli. Fast segt med pendlingen till jobbet, bara.

2010-04-21 @ 10:35:49
Postat av: Jenny Sammy Rose

Jag älskar också att bo på landet. Vi har varit här i snart fyra år. Många börjar dock röra på sig runt omkring oss. Många som provat på att flytta ut, men insett att det inte passar dem.



Jag kommer inte vilja bo istan på väldigt länge, kankse aldrig.

2010-04-21 @ 13:45:25
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: Jenny Sammy Rose

men det var ju inte det jag skulle skriva jag skulle ju skriva: Vad roligt att ni gillade Houseswap-ideen.



hoppas det blir av.



Jeeny at dosfamily.com

2010-04-21 @ 13:46:18
URL: http://sammyrose.blogg.se/
Postat av: lovisa

annika: ja de borde ju för fasen hamnan nån annanstans... ett tag iaf.

linda:thankx!

johanna: åh. men knäppis. du hittade ju våran kåk ju!! det var grrrymt. vi trivs som satan. = ) och vin, jaaaa snart!!! säg när ni kan.

lina w: åh,. härligt. hur långt ska du pendla då? jag kör en timme åt varje håll varje dag. men det ska inte bli så långvarigt. = ) har jag tänkt. prioriterar tid och fritid framför pengar och karriär.

jenny sammy rose: nej, jag tror det här passar mig fint nu. hade du frågat mig för 15 år sedan hade det varit en omöjlighet och jag hade tatt det som ett skämt. = ) men nu idag, känns det som om att bo i stan är lååååååååååååångt borta. = )

2010-04-23 @ 16:48:57
URL: http://itsallvintage.webblogg.se/
Postat av: Hanna

En ganska inbiten småstadsmänniska längtar till landet när jag läser. Helt underbar bild, rött är så fint!

2010-04-25 @ 22:09:17
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0