en skitsak

Egentligen är det en skitsak. Men en toalettsits av svart bakelit gör ivarjefall mig lite gladare.



Och att få smygkika lite under en plastmatta och med slipmusen få fram lite fantastiskt trä. Även fast det är 15 yberbreda trappsteg kvar, så känns det i varjefall hoppfullt. (föresten är slipmusen ett fantastiskt fynd från Ö&B för 99 riksdaler!! ett måste för ALLA) När trappen är slipad och målad kommer den, likt solsmält glass locka oss upp eller ner. För övrigt så ska också cannabisblomstertapeten målas om, ifall någon (likt oss) mått psykiskt dåligt av åsynen av den.


Att slita bort en fyrtioårig plastmatta för att åtminstone få glutta lite på trägolvet i köket. Rama in den lilla lilla springan med fingrarna, kisa och tänka vitt, det är fint! Och att lite senare få nys om att det emellan trä- och plastgolv huserar fina linoleumplattor gör min dag.


/Lovisa


Kommentarer
Postat av: tova

Tänker ibland på en sån där toasits...vi hade en på gymnastiksalens toalett på lågstadiet...egentligen är det ju helt sjukt att jag tänker på den där toaletten,ganska ofta...

2010-04-17 @ 11:48:18
URL: http://tovalita.blogspot.com
Postat av: julia

Jag vill med ha svart bakelit. Var köper man det och är dom inte hemskt dyra?

2010-04-17 @ 21:38:55
URL: http://www.juliasvardag.blogspot.com
Postat av: Hanna

Högskolan jag går på har renoverats och jag kom på mig själv för ett tag sen med att bli glad, riktigt glad, över de fina svarta sitsarna de satt på toa. Tänk vilka små detaljer som kan liva upp ens vardag:).

2010-04-25 @ 22:11:36
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Tant Trassel

Lovisa! Var hittade du en toasits i bakelit? Jag har i nya huset en toa där själva locket är sönder men ringen är hel... skulle ju vilja ha en ny sits. Vi har en liknande toa som står men den är annorlunda i formen så locket passar inte annars hade man ju kunnat ta den så länge tills 'stora' badrummet skall renoveras... kan du tipsa mig?

2011-01-13 @ 19:59:04
URL: http://trasseltofs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julias vardag

krickelin krickelin

Sammy rose

Sandy in the sky with diamonds

Hanna Hellqvist

Annika Norlin

Extra allt

Fine dage

Johanna VINTAGE

Angle at my table

smilerynker

AprilApril

Isabelles blogg

Doredoris

fingerspitzengefuhl

pellas pärlor

trasselfofs

hannanonien

RSS 2.0